19 Mayıs 2013

atelier / how to i draw?

atelier

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ahmet bey bana yazdığınız cevaptaki video değil mi bu? :) o alet satılıyor mu ben de almak ve hemmen öğrenmek istiyorum!! bu kolay bir şey mi yani elle çizmek başka burada çok başka bir sanat var. lütfen yazın cevaplarınızdan epey bilgi alıyorum. :)

Ahmet Coka dedi ki...

evet çeşitli marka tabletler satılıyor. wacom biraz pahalı olabilir, bamboo kullanabilirsiniz...

burada yine söylemeliyim ki kağıt kaleminiz hep sizinle olsun :)

Adsız dedi ki...

Ahmet bey önceden de yazdığım gibi ben çizgi roman yapıyorum ama çok amatörce ve artık kalemle kağıtla uğraşmaktan açıkçası sıkıldım. Yazınızdaki fotoda sanki o küçük çizim tabletini laptoba bağlamışsınız. Yani bu ikisi birlikte çalışan bir sistem mi hem o çizim tableti hem de laptop olmalı öyle mi? öyleyse napalım artık ediniriz... zorluklarını daha açık yazar mısınız hani alışabilir miyim?

Ahmet Coka dedi ki...

evet ikisi birlikte çalışıyor... mouse yerine tableti takıyorsunuz. illa bir laptop olması da gerekmiyor. desktop bilgisayarlarda da kullanabiliyorsunuz. yeni bir teknoloji değil. artık direkt ekranını kullandığınız sistemler çıktı. http://www.wacom.com/products/pen-displays/cintiq

bu sistemde ise ekrana bakarak çizmeye çalışmak başta zorlayabilir sizi. el göz koordinasyonu gerektiriyor çünkü. ben başta pek alışamadım. sonra durum değişti.

bir de ne kadar homojen görünürse görünsün piksel tabanlı bir alanda çalışıyorsunuz. yakına girip detay çalışmak istediğinizde pixel pixel bir alanı kullanmak durumundasınız.

çizgi roman için kullanışlı olacaktır eminim. bazı tekrar eden yerleri yeniden çizmenize gerek kalmayacaktır.

her ne kadar kullansam da teknik özelliklerini detaylı ve doğru olarak aktaramayabilirim. daha detaylı teknik bilgilerini ise sitelerinde bulabilirsiniz. bundan sonrası sizin araştırmanıza kalıyor... :)

Adsız dedi ki...

Ahmet bey öncelikle sorularıma cevap verdiğiniz için size çok teşekkür ediyorum, çok naziksiniz. Size çizimlerinizde çok kolaylıklar diliyorum, bu teknolojiyle tanışır taşınmaz tekrar yazmak isterim. O arada işlerinize de bakacağımı bilin. Çok kıskandım çizimlerinizi, bakalım benden neler çıkacak! :)

R. dedi ki...

Wow! I was always wondering how you work to make such a beautifil effects :) Now I know and I'm even more impressed :)

 
[Valid Atom 1.0] google-site-verification: googlee593ef71434b68c6.html