17 Mayıs 2013

we are going to

we are going to

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Çizimlerinizi çok beğendim, ben de çiziyorum ama sizin farklı bir tekniğiniz var sanki. Biraz tüyo,ipucu verebilir misiniz kağıdın boyu (a4 vb) çizim yaptığınız kalem ve renklendirme hakkında? çok sevinirim. kolay gelsin. :)

Ahmet Coka dedi ki...

merhaba
sorunuz için teşekkür ederim.

benim masa başına oturup farklı malzemeler kullanarak resim yapmaya çok vaktim olmuyor ne yazık ki. bir tasarım ajansında sanat yönetmeni olarak çalıştığımdan günümün çoğu ofiste geçiyor. dolayısı ile benim için en ideal çözüm dijital çalışmak oluyor. gördüğünüz çoğu çizim (neredeyse %99'u) tablet kullanarak dijital çalışılıyor. benim şartlarımda çalışan biri için çok pratik bir yöntem. sonuçta bir hikayeniz varsa anlatmak için ne kullandığınızın önemi yok diye düşünüyorum. eğer vaktim olursa tercihim suluboya oluyor. moleskine'nin suluboya için hazırladıkları çok güzel defterler var. yanımda taşırım. her hangibir kurşun kalem herhangibi bir silgi ve fakat iyi bir suluboya derdimi anlatmama yetiyor.

sizin çalışmalarınızı da görmek umuduyla...
sevgiler
coka

Adsız dedi ki...

Ben elinizle çizdiğinizi düşünmüştüm, tablette öyle ince kıvrımlar için programlar var mı hiç haberim yok? Ben daha çok çizgi roman tarzında çiziyorum ve bir a4 kağıdına dokuz kare çalışıyorum. mesela uzaklardaki ağaçları çizerken, pilot kalem birbirine karışıp ortaya kötü görüntüler çıkıyor. normal çizerler büyük kağıtlara çizip sonra küçülterek comicse aktarıyorlarmış ama benim bu konularda bilgim kurs eğitimim olmadığından kendim çözümler arıyorum. belki bir çiziminizin (elle veya tabletle yaptıklarınızın) yapım aşamasını gösterirseniz eminim benim gibi diğer meraklılara da yardımcı olmuş olursunuz. takipte kalacağımdan şüpheniz olmasın. sevgilerimi yolluyorum!

Ahmet Coka dedi ki...

sonuçta yine elle çiziyorum. sadece malzeme olarak kağıt yerine sayısal bir alanı değerlendiriyorum.

daha önce nasıl çalıştığıma dair ekran kaydı yaparak kısa bir video hazırlamıştım.
http://youtu.be/sCTZSI3vr0Q

bir de katıldığım bir radyo programı kaydı üstüne bir şeyler çalışmıştım. yaklaşık 1 saat sürüyor. vaktiniz olursa verdiğim linkten hem izleyebilir hem dinleyebilirsiniz.
http://youtu.be/Po-c23esVSs

sevgiler
coka

Adsız dedi ki...

Çok kıskandım ben de böyle çizmek istiyorum :( ne kadar güzel çizmişsiniz ama bu kıvrımları elle bile vermek çok zorken siz nasıl oluyor da bunu pcde çizebiliyorsunuz ki? Tablet mi bu? ama faresi var sanırım çünkü parmağınız görünmüyor. Bunu nerede yaptınız yani tablet mi pc mi bir de hangi program indirilebilecek türden bir şey mi? ben hep elimle çiziyor sonra bilgisayarda renklendiriyorum ama bu daha kolay geldi. Çünkü yanlış çizgiler silinebilir, çok heves ettim hayran kaldım. Müzik seçiminizi de tebrik ediyorum efendim. Ama dediğim gibi bilgisayarda bu hatları vermek bana imkansız geliyor? Cevabınızı bekliyorum (özellikle programın adını ve nasıl kullandığınızı yazarsanız çok mutlu olurum, ben de elle çizmekten kurtulmuş olurum artık!)... sevgilerimi yolluyorum!

Ahmet Coka dedi ki...

baştan söyleyeyim eğer vakitle ilgili sıkıntım olmasa kağıt ve kalemi tercih ederdim. lakin çoğunlukla ofiste çizdiğimden boyamak için malzeme taşımak, kullanmak, temizlemek vs gibi seylere pek imkanım yok. dijital bu anlamda işimi kolaylaştırıyor.

apple macintosh bilgisayarım, wacom tablet ve kalemini kullanıyorum. kulandığım program da photoshop. çizim yapılabiir herhangibir programı da kullanmak mümkün tabi. ekrana bakarak tablette çizmek başta zor gelebilir ve kabul etmeliyim ki alışması zaman alıyor.

wacom tablet, (bamboo'da olabilir) zaten satılıyor. benim kullandığım oldukça eski sayılır. şimdi yeni versiyonları çıktı ki bir tane edinmeyi düşünüyorum.

http://cintiq13hd.wacom.com/en

bu kadar bilgiden sonra siz siz olun kağıt kalemden vazgeçmeyin diyeceğim yine de :) çünkü ben de böylesini yapacağım.

küçük bir bilgi... kız arkadaşımın da çalışmaları var ve tamamen elde yapılan çizimler. benim yaptıklarımdan kat be kat değerliler:

http://hulyaozdemir.tumblr.com/

sevgiler,
coka

 
[Valid Atom 1.0] google-site-verification: googlee593ef71434b68c6.html